A book a day keeps reality away!

...Ett underbart citat jag läste på en vägg i ett av mina favorit-antikvariat (Röde Orm, ligger i Göteborg, Haga Nygata).

För er som inte vet vad ett antikvariat är kan jag berätta att det är en liten mysig bokhandel som säljer begagnade böcker. Jag brukar alltid säga att de två ställen i världen som luktar bäst är en te(och kaffe-)handel och ett antikvariat.
Antikvariat luktar historia. Tusentals böcker som lästs av miljoner människor i tiotusentals olika hem, caféer, parker osv.

bok. bild från Google....

Men nu har jag hittat en ny bokhandel, i dubbel benämning! Både med nya böcker och helt ny för mig! Den ligger någonstans vid Kungsportsplatsen och heter Science Fiction-Bokhandeln! Jag ÄLSKAR den!
Den har flera hyllor med engelska och amerikanska böcker, klassiker såväl som nya! Jag hittade bland annat:
-De samlade verken om Sherlock Homes
-Shakespeares samlade verk
-HC Andersens samlade verk
-Narnia (en bok som innehåller alla böckerna)
-Twilight (jag vet, jag vet, men jag vill läsa sista och se hur det går)
-Dan Browns böcker (som jag förresten köpt mycket billigare på Röde Orm)
-Harry Potter-böckerna
-Tolkien-böckerna (Sagan om Ringen-serien och några fler)
Och en massa (hör och häpna) NYA titlar! Nya för mig alltså...
gamla böcker... från google.
Det slutade med att jag gick hem med The Chronicles Of Narnia, 218:- , vilket är förvånansvärt billigt för hela serien i en bok!
Så fort jag blir rik (haha...) ska jag köpa halva bokhandeln! Eller åtminstone Sherlock Holmes samlade verk, Tolkien-serien och Harry Potter-serien.
Nu ser min läslista ut såhär (i rätt ordning):
1. The Da Vinci Code
2. Angels & Demons
3. A Series of Unfortunate Events
4. The Chronicles of Narnia
5. Tusen och en Natt
6. Gulliver's Travels
7. King Lear


(med reservation för fel orsakade av mindre minnesförlust)
Nu vill jag veta (eftersom ni kommenterar alldeles för lite!!!): Vad är era favoritböcker/ vad finns på era läslistor just nu?

Självklart får ni kommentera om precis vad ni vill, jag är bara nyfiken!
Så, ha det bäst!!!
fuzzy heart//Flickan Med De Många Namnen!!!


P.S. "Vad tycker ni om läsplattan?"- stort debattinlägg, kommer snart- lämna era åsikter så kanske ni kommer med i inlägget!
P.P.S. Bilder från Google som vanligt, stäm mig inte om jag råkat få tag på din bild!

Kommentarer

En liten kommentar kanske? <3:

Ditt fina namn <3:
Kom ihåg mig? <3

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg <3:

Vad du har att säga <3:

Trackback


Follow Today_For_You on Twitter
Follow Today_For_You on Twitter
Follow Today_For_You on Twitter
Follow Today_For_You on TwitterFollow Today_For_You on TwitterFollow Today_For_You on Twitter
RSS 2.0