To be...or not to be....

that is the question.



Yep, ni gissade rätt. Jag läser HAMLET!!!

Min svensklärare (som by the way är den bästa läraren jag någonsin haft. EVER) har bestämt sig för att eftersom vi just nu arbetar med myter, ska vi se Hamlet ("den med Mel Gibson") på nästa lektion!

Otålig som jag är (+ det faktum att jag älskar klassiska böcker och gammel-engelska) gick jag till Stadsbiblioteket och lånade Hamlet. Det "råkade" också slinka ner fyra andra böcker i kassen, bland annat Shakespeares samlade verk och en bok om irländska folksagor...

Så nu läser jag för fullt!



Jag ska också rita lite, lite Hamlet-inspirerat kanske...

Men nu får ni berätta!

Har ni läst boken/sett filmen?

Vad tyckte ni?!

Om ni läst Shakespeare förut, vilken vers/strof/replik är er favorit?

Min personliga favorit är den här:

"So long as men can breathe or eyes can see,
so long lives this, and this gives life to thee"

Men nu måste jag nog runda av, för nu ska jag

-göra läxa
-se klart Pirates of the Carribbean 2, Dead Man's Chest
-äta (mys och te)
-rita
-läsa Hamlet och Narnia (har just blivit klar med första boken)


Vi avslutar idag med ett citat av herr C. S. Lewis:
"You can never get a cup of tea large enough or a book long enough to suit me"


Tills vi råkas igen; ha det bäst!
miniman with heart//Flickan Med De Många Namnen!!!

P.S. Självklart kommer en recension när vi har sett filmen.
P.P.S. Bilderna är som vanligt inte mina...
P.P.P.S. ETT till quote har vi nog råd med. Camilla skrev (och säkert några innan henne): "Förut var jag schitzofren, men vi mår bra nu"

Kommentarer

En liten kommentar kanske? <3:

Ditt fina namn <3:
Kom ihåg mig? <3

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg <3:

Vad du har att säga <3:

Trackback


Follow Today_For_You on Twitter
Follow Today_For_You on Twitter
Follow Today_For_You on Twitter
Follow Today_For_You on TwitterFollow Today_For_You on TwitterFollow Today_For_You on Twitter
RSS 2.0