Recension av Hamlet, prince of Denmark!

Happ, här kommer den nu då, som utlovad!

FILMRECENSION!!! Hamlet, prins av Damnark. (Förlåt för att all text är understruken, jag kan inte fixa det...)

thanks again google! chicken...Bara för att jag kan... Hehe...

Filmen handlar om
Hamlet, som är prins av Danmark. Hans farbror har mördat Hamlets pappa, gift sig med Hamlets mamma, och är nu kung av Damnark. Hamlet ser sin pappas spöke som berättar om mordet, och bestämmer sig för att hämnas. Mycket galenskap och SPOILER::: nästan alla dör i slutet.



Favorit-skådis: Helena Bonham-Carter och Mel Gibson. De är riktigt bra på att spela galna! Men annars lite ruttet.



Av fem stjärnor får den
tre stjärnor eftersom:

-
Bra skådisar för det mesta.
-Annars inte.
-Underbart språk!
-Men inte jättelik boken...
-Allt av Shakespeare är bra!!! Även om slutet suger...



Skulle jag råda dig att se den?
Nja... Gillar du Shakespeare så är det värt det, men om man bortser från det lilla som är roligt, den bra fäktningsscenen i slutet, och att boken är lättare att förstå om man sett filmen, så är den inte jättebra... Men den har några grymt bra klassiska citat!



Nej, nu orkar sjuka lilla jag inte skriva mer... Yep, ni såg rätt, jag är snörförkyld. Hata. Jag vet inte vem det var som smittade mig (har sett en och annan person nysa i närheten av mig), men jag skulle ändå gissa på att det var det där hemska joggingpasset i skogen i förrgår. Idrottsläxa. Whatchagonnado.....

Nu får ni ha det bäst tills vi hörs igen!

ihopklippt av mig, filmstrip från Google//Flickan Med De Många Namnen!!!

Kommentarer

En liten kommentar kanske? <3:

Ditt fina namn <3:
Kom ihåg mig? <3

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg <3:

Vad du har att säga <3:

Trackback


Follow Today_For_You on Twitter
Follow Today_For_You on Twitter
Follow Today_For_You on Twitter
Follow Today_For_You on TwitterFollow Today_For_You on TwitterFollow Today_For_You on Twitter
RSS 2.0