Musikhörnan!

Jahapp, hur är det med er allihop?

Själv är jag sommarklädd så det slår om det, för nu- nu är det sommar på riktigt i Sannum (där jag bor)!!!

happy smiley from google...

Men det var inte det jag tänkte skriva om i det här inlägget. Nej, nu ska jag dela med mig av några RIKTIGT bra låtar!

Kommer ni ihåg filmen Holes som jag recenserade för ett tag sedan? Okej, det var väl ganska länge sedan nu, men det beror på hur man mäter tid...

I alla fall, låtarna ni ska få lyssna på nu kommer från soundtracket till Holes. Som jag ÄLSKAR!!! Ärligt talat, den filmen är fullproppad med bra musik! Detta är några av mina favoriter:

(Förlåt för avsaknaden av en bra video till musiken, men detta är den bästa versionen av låten jag hittade-rent musikaliskt sett)

Dig It av D-tent boys:



If Only av Fiction Plane:



I Will Survive av Stephanie Bentley:



Don't Give Up av Eagle-Eye Cherry:




Vill ni se/höra fler är det bara att gå in på YouTube (länk) och sök sök sök!!! Vilket jag verkligen tycker att ni ska!

Det finns en video som visar inspelningen av Dig It, men tyvärr bara en förkortad version. Kolla in han som sjunger texten "You got to go and dig those holes"! Hur den rösten kan komma från en sån spinkig liten människa är helt ofattbart! Men riktigt häftigt!

Well well, det var väl allt. Nej just det, det var en sak till! Så här tycker jag ni ska göra om ni är intresserade av filmen eller boken:

1. Se filmen.
2. Läs boken.
3. Se filmen igen.
4. Lyssna på hela soundtracket.
5. Upprepa steg 1-4.

Ja, well, nu ska jag gå och se film på TV:n. Kanske blir en till film-recension snart, vem vet?

Så ha det bäst i sommarvärmen!

<3 from google eller nåt... :P//Flickan Med De Många Namnen!!!

Kommentarer

En liten kommentar kanske? <3:

Ditt fina namn <3:
Kom ihåg mig? <3

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg <3:

Vad du har att säga <3:

Trackback


Follow Today_For_You on Twitter
Follow Today_For_You on Twitter
Follow Today_For_You on Twitter
Follow Today_For_You on TwitterFollow Today_For_You on TwitterFollow Today_For_You on Twitter
RSS 2.0