ATTAAAAACK!!!!!!!! :D

Hejsan hallå allihopa och förlåt att jag inte bloggat på sistone, det har varit så mycket med skolan...

Nu vill jag iallafall berätta om ett SKITKUL nytt spel jag spelar (nytt för mig alltså, det kanske har funnits i fem år eller så, det vet inte jag något om...)! Det heter ROBOT UNICORN ATTACK! (finns på Facebook)



Spelet går ut på att med en enhörning i stridsrustning samla så många poäng som möjligt medan man tar sig fram längs en bana högt uppe i luften. Att sringa/hoppa in i en älva ger poäng, likaså att springa fort in i en stjärna och spränga den! Älvor ger mindre poäng (ca 20), stjärnor ger mer poäng (några hundra).

Hoppar gör man med tangenten "Z" och spränger stjärnor gör man med "X". Man får hoppa i luften max två gånger, men om man trycker "X" efter andra hoppet kan man hoppa ytterligare två gånger. Själv har jag inte testat men jag tror att det går att göra hur många gånger som helst i rad...

Made by me, (C)!!!!!

+

Enkla instruktioner
Lätt att lära sig
Få tangenter att hålla reda på
Kul även om man spelat det ganska länge
Grymt bra grafik!
Ett spel som både mina tjej-och killkompisar spelar (tjejigt spel som involverar strisutrustning/vapen/robotar/destruktion=killspel också. Unisex helt enkelt.)


_

Ibland tar den inte kommandot, men det kan bero på att jag trycker för löst på tangenterna...
Smått beroendeframkallande... Hihihi...


Allmänt betyg:

9 av 10.

Fördelarna tar helt enkelt ut nackdelarna.

Här kommer lite fler bilder och snapshots (för er som inte vet det är snapshot en term som används när man spelar spel. Med snapshot menas en bild som är tagen under spelets gång och visar hur det ser ut när man spelar).
 Enhörningen och en älva.


Robot unicorn attack! Snapshot by me, (C) duh!
En av de sprängbara stjärnorna.

Robot Unicorn Attack 'Chase Your Dreams' Shirt Tröja från deras webshop Adultswimshop.

By the way, mitt high score är 52 964 poäng! Åh, just det, man får tre liv på sig att samla poäng som sedan räknas ihop.

Vad är ditt high score? Lämna gärna en liten kommentar!


//Flickan Med De Många Namnen!!! (a.k.a. RUA-master no. 1!!!)

P.S. Ni hittar spelet antingen på facebook (sök på Robot Unicorn Attack) eller här: Robot Unicorn Attack.

P.P.S. Min mamma sade just att det verkar roligt, jag ska se om jag inte kan få henne att försöka spela också! Wish me luck! Och mamma, om du läser detta har du förmodligen redan spelat, för det betyder att du varit inne på facebook... Heheheeee....

Kommentarer

En liten kommentar kanske? <3:

Ditt fina namn <3:
Kom ihåg mig? <3

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg <3:

Vad du har att säga <3:

Trackback


Follow Today_For_You on Twitter
Follow Today_For_You on Twitter
Follow Today_For_You on Twitter
Follow Today_For_You on TwitterFollow Today_For_You on TwitterFollow Today_For_You on Twitter
RSS 2.0