Jag finns kvar!

Ser dock bättre ut än på bilden... ;)

AWESOME!!!

Såg Skattkammarplaneten idag... AWESOME Disney-film! Ärligt, har ni inte sett den, GÖR det!

Den är baserad på romanen Skattkammarön av Robert Lewis Stevenson (med reservation för stavnings-missar), men tecknad! Och bättre! Den här har humor...

Iallafall, det är en sak jag gillar väldigt mycket med den, även om den har sina små tekniska missar, och det är låten Jag Finns Kvar. I den svenska versionen är det Jimmy Jansson som sjunger (en ganska underskattad boy-band- kopia med skön röst som slog igenom i Fame Factory-typ Idol, fast äldre och bättre). Här är texten (skulle lagt upp ett YouTube-klipp om min mamma inte stått precis bakom mig...risken finns ju att man verkar som en total idiot om man sätter på en Jimmy Jansson-låt på full volym i köket):



Jag är en fråga utan svar,
aldrig tydligare klar.
Ingen knähund att klappa ibland.
Å ja tänker glömma allt ni sagt.
Jag ska sluta gå i takt.
Era drömmar dom har aldrig handlat kring mig
Å mitt liv

Och vad är det som ni vill förstå,
ska ni resa och gå.
Om jag säger precis som det är.
Och när ska nån fråga om jag vill ha ett liv där allt står still.
Era drömmar finns inte kvar.

För jag vill att verkligheten bränns.
Jag vill känna hur det känns, att stå stadigt,
jag står men tar fart.
Å de som vill styra allt jag gör.
det är just det som förstör mina drömmar.
När jag finns kvar.

Men du ser vad andra inte ser,
att det finns så mycket mer,
under ytan som jag nästan glömt.
Hjälp mig att visa att jag kan gå från pojke upp till man,
att ta steget å ändå förbli den jag är.

Andra drar mig längre ner.
Jag är inte den ni ser.
Jag försöker att glömma och fortsätta drömma ändå,
era ord, era lögner ska jag aldrig mer lita på.

För jag vill att verkligheten bränns.
Jag vill känna hur det känns, att stå stadigt,
Jag står men tar fart
Och hur kan ni säga att jag ska bli en sån som ni vill ha
utan drömmar när jag finns kvar
Jag är här
För jag finns kvar
jag finns kvar
jag finns kvar

Kommentarer
Postat av: Rosida

Tror att jag har sett den!



sv: Tack! :)

Jag tycker att Sims 2 är mycket roligare än Sims 3, så om jag var du skulle jag strunta i att köpa trean.

Det gör inget, du kan göra det! ^^

2010-11-02 @ 20:34:27
URL: http://beyondthesurface.blogg.se/
Postat av: Anonym

låten är jätte bra men jimmy janson? come on fattar att du inte spelade den när din mamma var i närheten :P

2010-11-03 @ 08:25:47

En liten kommentar kanske? <3:

Ditt fina namn <3:
Kom ihåg mig? <3

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg <3:

Vad du har att säga <3:

Trackback


Follow Today_For_You on Twitter
Follow Today_For_You on Twitter
Follow Today_For_You on Twitter
Follow Today_For_You on TwitterFollow Today_For_You on TwitterFollow Today_For_You on Twitter
RSS 2.0