Boklista!

Hittade en lista med frågor om mig som läsare (till skillnad från författare) på en blogg, och tänkte att jag skulle svara på dem jag med.

Jag är ju en äkta bokmal som tar sig igenom det mesta jag hittar, men jag är också författare som de flesta av er inte visste... Jag har skrivit många barn- och ungdomsböcker, men har inte hunnit kontakta en förläggare än. Jag tänkte fila på dem och göra klart dem helt först. Och självklart göra en väldig massa reklam innan jag släpper dem.

Här kommer iallafall listan:

Som läsare är jag: Extremt kritisk. Stavning och språk måste vara perfekt för att jag ska tycka om boken, men är den tillräckligt bra så sjunker jag in i den och vill aldrig komma ut igen. Har dock bara hänt två eller tre gånger... Jag slutar ALDRIG att läsa mitt i en bok bara för att den är ganska så dålig. Jag tror på att för att döma boken så måste man ha läst hela. Allt hänger på slutet.
Samtidigt är jag väldigt öppen för nya böcker. Men de måste vara på sitt orginalspråk.

Som bloggare är jag: Öppen och galen. Jag skriver om ALLT jag får för mig, och tänker inte på vad alla läsare vill ha, som modetips och liknande, utan vad JAG vill skriva! Jag är också mycket noga med mitt språk, jag skriver som jag pratar, inte slang eller oförståeligt språk. Jag bryr mig inte så värst mycket om hur många läsare jag har eller om nån inte tycker om min blogg. Alla har sina åsikter och preferenser. Men om du läser bloggen hittar du en ganska stor del galenskap! I'm mad, you're mad... We're all mad here sweetie...


Senast lästa bok: A Series Of Unfortunate Events, Book The Fifth, The Austere Academy. Av Lemony Snicket.

Senast påbörjade bok: A Series Of Unfortunate Events, Book The Sixth, The Ersatz Elevator. Av Lemony Snicket. Är snart klar med den också, och då blir det de resterande sju böckerna att läsa. För tredje gången...

Senast köpta bok/böcker: Shakespeares Hemlighet, av Jennifer Lee Carrell.

Favoritdeckarförfattare: Stephen King!!!

Jag läser allt av: Lemony Snicket. ÄLSKAR HONOM!!! Alltså inte Daniel Handler, utan den riktige författaren Lemony Snicket. Handler är bara Snickets "spokesman". Hittar inte rätt ord på svenska ;)

Jag läser helst inte (genre/författare): Självbiografier... Men om det är en riktigt bra så kanske det i alla fall... Annars läser jag det mesta jag kan komma över, jag är en riktig bokmal!

Vid hyllan för fackböcker letar jag: Böcker som handlar om författare, filosofi, myter, legender, musik, film, konst, och allt som har med kreativitet och fritänkande att göra!

Förutom svenska läser jag gärna: Jag läser bara böcker om de är skrivna på sina orginalspråk, dvs om det är en engelsk bok så läser jag den på engelska. Jag läser svenska, engelska, och lätta tyska böcker.

Högst upp i min att-läsa-hög just nu ligger: Så fort jag bli klar med ASOUE serien, så ska jag ta itu med Shakespeares Hemlighet, och sommarlovet tänker jag ägna åt Anna Karenina, en bok som refereras till i ASOUE, och som jag är väldigt nyfiken på.

Högst upp på min bok-önskelista-just nu står: Alla böcker av Lemony Snicket, och Anna Karenina. Plus The Looking Glass Wars av Frank Beddor och Alice's Adventures in Wonderland på Engelska såklart (och så självklart uppföljaren) av Lewis Carroll.

När jag går på antikvariat letar jag alltid: Böcker. Haha x) Och mystiska saker...

Det var det!

Om ni klickar HÄR så kommer ni till bloggen Madaboutzooey, inlägget där jag hittade listan.

Jaja, jag återkommer senare med dagens plus och minus!

Ha det bäst!!!!!!!

<3 from google eller nåt... :P//Flickan Med De Många Namnen!!!


Kommentarer

En liten kommentar kanske? <3:

Ditt fina namn <3:
Kom ihåg mig? <3

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg <3:

Vad du har att säga <3:

Trackback


Follow Today_For_You on Twitter
Follow Today_For_You on Twitter
Follow Today_For_You on Twitter
Follow Today_For_You on TwitterFollow Today_For_You on TwitterFollow Today_For_You on Twitter
RSS 2.0