NÅGOT MÅSTE HÄNDA!!! Detta handlar om människoLIV!!!

Slutar du läsa detta inlägg (ifall du är lat eller vill kolla på TV eller någon annan idiotisk bortförklaring) så anser jag dig vara en hjärtlös hemsk människa. Detta handlar om människors LIV! Kan du leva med skulden?

Joseph Ronald Perez, 19 år gammal, ska nu utvisas ur Sverige. Hemma i Filippinerna har han inget annat än en gammal, sjuk morfar utan pengar och en psykiskt sjuk moster. Han kan knappt ha råd att leva i Sverige då hans mamma skickar pengar till morfar nere i Filippinerna. Nu ska han alltså skickas tillbaka dit, vem vet vad som kommer hända med honom? Han kanske inte överlever!

bild ihopklippt av mig ur delar av Alekuriren

Jag var med när stödkonserten för honom hölls i Ale Gymnasium, jag såg hur hoppfulla hans ögon var. Kanske, kanske skulle han få stanna i det land han älskar så mycket. Men så fick jag den här veckans Alekuriren (för er som inte vet, en tidning som delas ut i Ale kommun) där det stod att de hjärtlösa svinen (mina ord) ska skicka hem honom och ta bort hans framtid och liv i Sverige. Det är inte hem för Joseph. Sverige är hem. Filippinerna är bostad.

Jag BER ER, jag ber er på mina bara knän, om ni vet var han är just nu, om han är kvar i Sverige, tveka inte, sluta läs och hämta honom! Det är så att i en kyrka får de inte gå in. Gömmer man honom i den fristaden så kan de inte komma och hämta honom. Då kanske han skulle ha tid att skicka in en ansökan om att få stanna igen i alla fall!

Känner ni någon, VET ni någon som ska bli utvisad ur Sverige, skynda er och göm dem i närmsta kyrka. Kyrkan är en fristad som poliser och myndigheter inte får tvinga människor ut ur!

Tänk. Ni kan rädda liv. Tänk på hur Joseph får det när han kommer till Filippinerna. Har ni läst i tidningen så förstår ni. Om inte så läs på bilden jag publicerar här, den är tagen ur tidningen.

Nu önskar jag bara att han inte hunnit åka än. SPRID detta till ALLA ni känner, vänner eller inte, släkt eller någon ni just träffat, så KANKSE, KANSKE Joseph kan räddas från hans mardrömmar som snart blir verklighet.

bild klippt av mig från Alekuriren

Jag ber er. Inte för min skull. För hans. För deras. Det handlar om människoliv.


miniman with heart//Flickan Med De Många Namnen.

Kommentarer
Postat av: It´s just me-Fatima

Heeluuuuuuuuuuu :D Här har jag skapat en ny blogg, orkar inte med den gamla xD iallafall :D Jag tycker så synd om honom :( Hoppppas detta vänder och att han trots allt får stanna här, i´ll pray! :)



Kraaaaaaaaamaar :)<3

2010-06-29 @ 02:57:38
URL: http://juuustmee.blogg.se/
Postat av: It´s just me-Fatima

MIhihi taaaaack :D<3



JO jag frösker jobba på manuset så gott jag kan, jobbar ju så det blir svårt, men försöker D: jaaa vi mspte verkligen träffas! ;o



Kraamiisaar :D<3

2010-06-29 @ 14:56:51
URL: http://juuustmee.blogg.se/

En liten kommentar kanske? <3:

Ditt fina namn <3:
Kom ihåg mig? <3

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg <3:

Vad du har att säga <3:

Trackback


Follow Today_For_You on Twitter
Follow Today_For_You on Twitter
Follow Today_For_You on Twitter
Follow Today_For_You on TwitterFollow Today_For_You on TwitterFollow Today_For_You on Twitter
RSS 2.0