GAY BETYDER GLAD!!!

Det här inlägget var inte direkt planerat, jag hade inte tänkt blogga idag, men det finns något jag känner att jag måste säga. Jag ska inte tråka ut er med bröllopet (ifall ni inte visste det så gifte sig en viss Victoria med Daniel igår), och vill ni läsa om Sveriges första Justin Bieber flash mob så ska ni besöka Sabi istället.

Vad jag ville prata om började med att jag för några minuter sedan, när jag var inne på Youtube, kollade på ett klipp med en av Justin Biebers låtar. Inte är jag ett av hans största fans, men visst, hans låtar är bra mycket bättre än jag väntade mig.

kommentarer om justin på Youtube, bild ihopklippt av mig.

Det som störde mig var kommentarerna. Nästan alla kommentarer jag läste handlade om hur mycket folk ogillade Justin. Okej, okej, det är varje persons åsikt som räknas för dem själva, men att hacka på någon annan för den personens sätt att vara är inte okej. Det är inte bara han som får ta stryk. Många gånger har jag hört folk tjata om hur illa de tycker om någon, hur ful frisyr någon har, hur fult han/hon klär sig, han/hon låter som en tjej/kille, till och med hur ful någon ÄR. Det är inte okej. Man använder skällsord, många olika. När det kommer till det är folk verkligen kreativa. Små ordförråd dock.
Det värsta av dem alla är ändå att säga hur bögig någon är. Hur kränkt får inte det den stackars människan att känna sig?! Bög är inget skällsord, det är ett sätt att vara, något som passar för vissa personer. Det spelar väl ingen som helst roll om man är homo, hetero, transa, bög, flata, bi eller inget alls! Det påverkar inte en persons personlighet! Så in i HELVETE FÖRBANNAD blir jag när jag läser/hör folk säga sådana saker! Det är inte er sak att lägga er i!

Hur stor roll spelar det egentligen om någon ser lite annorlunda ut, eller VÅGAR vara sig själva?! Är man terrorist för att man har snedbena? Är man ungdomsbrottsling om man sjunger falskt? Är man en hemsk människa om man har skateskor? Vem är det egentligen som hugger ner regnskogen, dödar de utrotningshotade djuren, sabbar ekonomin, mördar folk? Är det den personen som vet att man kan älska vem som helst, oavsett kön? Är det killen på ungdomsgården som just vågat klippa tuppkam? Är det kanske tjejen med rosa rastaflätor i håret, eller den gamla gubben som varje dag går till samma ställe för att titta på havet? Skulle inte tro det. Det är de som hånar dessa människor som skapar världens problem.

Så innan ni dömer andra, eller delar in de i samhällets olika fack för att de är på ett speciellt sätt- tänk på hur mycket de kanske fått kämpa för att få vara den de verkligen är. Tänk på hur du skulle känna dig.

För att citera Beatles odödliga visdomsord: All we need is love.

(C) made by me! Lovely, isn't it?!<3//Flickan Med De Många Namnen!!!

Av mig, som vanligt (C) skyddad!!! :D
(LEAVE US ALONE!!! och det lilla hjärtat är gjorda av mig, och som vanligt skyddade av upphovsrättslagen, bilden på kommentarerna är från Youtube men redigerad av mig)

Kommentarer

En liten kommentar kanske? <3:

Ditt fina namn <3:
Kom ihåg mig? <3

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg <3:

Vad du har att säga <3:

Trackback


Follow Today_For_You on Twitter
Follow Today_For_You on Twitter
Follow Today_For_You on Twitter
Follow Today_For_You on TwitterFollow Today_For_You on TwitterFollow Today_For_You on Twitter
RSS 2.0