JULFEEEST!!!

från google som vanligt...+jag skiter faktiskt i hur det stavas! bild från google...+Rudebecks-emblemet... :D= AWESOMMME!!!


Yay!
Idag blir det folkdans och kör och luciatåg och en massa kul när vår skola ska dra till med Julfest!
Så här ser schemat ut:
19:00-21:15
Luciatåg
Skolband
Kör
Paus...
FOLKDANS
Schottis 1
Polka 1  (här är jag med!!!)
Everts hambo
Troika  (alla tjejer i min klass)
Polska årskurs 3
Schottis 2
Oxdans
Polka 2  (här dansar jag reserv, dvs om någon inte har en partner rycker jag in som kavaljer)
Träskodans
I luciatåget ska jag vara tomte, så jag har redan röda kläder på mig. Jag ska jonglera med klementiner, vilket jag aldrig förut har gjort, så wish me luck!
Sedan är jag med i kören i samma kläder, och till sist byter jag snabbt om till folkdräkt och dansar fötterna av mig!
Festen hålls i Svenska Mässan, och vi repar hela dagen från klockan två. Inte vet jag hur jag ska hinna repa, jag ska till tandläkaren 13:50 och vara där i en timme ungefär... Jag får väl komma in till luciatågs-repet då...
Och jag hittar faktiskt inte till kongresshallen!
Folkdräkten jag ska ha på mig kommer från Tjust i Småland, och om ni har tur så kommer det en bild på bloggen ganska snart på mig i min fina, nyinköpta folkdräkt. 4800 kronor kostade den, ett grymt bra pris för en begagnad, nästan ny, komplett dräkt.
Tja, ska jag hinna äta innan tandläkaren får jag nog dra nu... Mor min ska hämta mig vid min skola klockan ett, och i bamba är det kebab. Ingen bra mat för mina gummi-rings-beklädda tänder... Det blir nog McDonalds idag igen då.
Ha det bättre än bäst!
hjärtformat fyrverkeri! <3//Flickan Med De Många Namnen!

Kommentarer
Postat av: josefine

du var verkligen en riktigt söt tomte! :)

2010-12-06 @ 22:55:36
URL: http://ihatejose.tumblr.com

En liten kommentar kanske? <3:

Ditt fina namn <3:
Kom ihåg mig? <3

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg <3:

Vad du har att säga <3:

Trackback


Follow Today_For_You on Twitter
Follow Today_For_You on Twitter
Follow Today_For_You on Twitter
Follow Today_For_You on TwitterFollow Today_For_You on TwitterFollow Today_For_You on Twitter
RSS 2.0